E-ITSPEA 11: Arendus- ja ärimudelid

 Arendus ja äri

2000-ndate aastate alguses oli Microsoftil palju erinevaid probleeme kasutades Waterfall meetodit oma toodete arendamises. Neil oli vaja liikuda edasi, olla kiirem ja targem, samal ajal siiski klientidele keskendudes, kui nad tahtsid jääda endiselt oluliseks.

Mitmed Microsofti konkurendid nagu Apple, Google, IBM, juba kasutasid väledat arendusmudelt. Microsofti jaoks oli tegu suure muudatusega, millega ei olnud töötajatel lihtne leppida, tööprotsess jagati sprintideks ning pidi muutuma mõtteviis, see, kuidas sa oled harjunud tööd tegema ning vastu võtma midagi täiesti uut.

Välearendus laseb tarkvara arendada lühikestes iteratsioonides, pakkudes samal ajal paindlikkust tegeledes ettearvamatuga ning kohanedes muutuvate nõuetega. See meetod murrab tarkvaraprojektid väikesteks tükkideks, mida esitletakse kahe nädalaste perioodide kaupa, mida kutsutakse sprintideks. Analüüs, disain, programmeerimine ja testimine on pidevad tegevused, mis kestavad läbi terve projekti. Sprindi lõpus on edu mõõdikuks töötav tarkvara. Kui kiirelt suudavad tiimid klientide soovid muuta töötavaks tarkvaraks, on see, mille alusel mõõdetakse ’väleduse’ produktiivsust.

Üks oluline välearenduse aspekt on see, et see on rohkem raam, mitte defineeritud protsess ning selle tõttu saab seda vastavalt iga kliendi, ettevõtte või tiimi vajaduste järgi muuta.

Aeglane, aastaid võtnud protsess lasi Microsoftil uue viisiga kohaneda ning nüüd ollakse arvamusel, et välearendus loob arendajates rohkem energiat, visiooni ja vitaalsust ning see on parem viis töö tehtud saada. On kadunud ajad, kui tarkvara saadeti laiali iga paari aasta tagant ning nüüd ilmub see nädalate või kuude jooksul. Et teistega sammu pidada, tuli  Microsoftil välearendusele üle minna.

 

Tarkvara teenusena on SaaS pilvepõhine, kus kogu maintenance töö nagu uuendused, parendused jms tehakse tarkvarapakkuja poolt ning kasutaja peab vaid maksma näiteks kuutasu. Paljud teenused on ka üldse tasuta ning kasutajal võivad olla vaid mõned limiteeringud võrreldes täisteenusega või on teenus lihtsalt reklaamipõhine.

SaaS-i üks paremaid omadusi, kuna ta on pilvepõhine, on see, et andmeid ei pea salvestama oma arvutis ning neile saab ligi igaüks, peab vaid sisse logima. Just praegusel pandeemia ajal on kõiksugu pilveteenused meeletult kasvanud, sest inimesed töötavad kodust ja infole on vaja igalt poolt ligi pääseda.

Lisaks on SaaS suhteliselt odav, enamasti pakutakse alguses tasuta prooviperioodi, et näha, kas see teenus sulle sobib, kulub vähem aega igasugu uuenduste jms asjade tegemisele, sest see tehakse ära teenusepakkuja poolt ning kõik on alati muudetav, näiteks saab alati vastavalt vajadustele lihtsalt muuta oma andmemahtu suuremaks-vähemaks

Hea näide pilveteenusest on näiteks Google Workspace (endine G Suite), mille alla kuuluvad Google Drive, Docs, Sheets, Meet, Gmail ja veel mõned kontori tarkvara raudvarad, ilma milleta on tänasel päeval kontori-, eriti kodukontori, tööd raske ette kujutada.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

E-ITSPEA 8: IT proff...?

E-ITSPEA 9: IT juhtimine ja riskihaldus