E-ITSPEA 11: Arendus- ja ärimudelid
Arendus ja äri
2000-ndate
aastate alguses oli Microsoftil palju erinevaid probleeme kasutades Waterfall
meetodit oma toodete arendamises. Neil oli vaja liikuda edasi, olla kiirem ja
targem, samal ajal siiski klientidele keskendudes, kui nad tahtsid jääda endiselt
oluliseks.
Mitmed Microsofti
konkurendid nagu Apple, Google, IBM, juba kasutasid väledat arendusmudelt. Microsofti jaoks oli tegu suure muudatusega, millega ei olnud töötajatel lihtne
leppida, tööprotsess jagati sprintideks ning pidi muutuma mõtteviis, see, kuidas sa oled harjunud tööd tegema ning vastu võtma
midagi täiesti uut.
Välearendus laseb tarkvara arendada lühikestes iteratsioonides, pakkudes
samal ajal paindlikkust tegeledes ettearvamatuga ning kohanedes muutuvate
nõuetega. See meetod murrab tarkvaraprojektid väikesteks tükkideks, mida
esitletakse kahe nädalaste perioodide kaupa, mida kutsutakse sprintideks.
Analüüs, disain, programmeerimine ja testimine on pidevad tegevused, mis
kestavad läbi terve projekti. Sprindi lõpus on edu mõõdikuks töötav tarkvara.
Kui kiirelt suudavad tiimid klientide soovid muuta töötavaks tarkvaraks, on see,
mille alusel mõõdetakse ’väleduse’ produktiivsust.
Üks oluline välearenduse aspekt on see, et see on rohkem raam, mitte defineeritud protsess ning selle
tõttu saab seda vastavalt iga kliendi, ettevõtte või tiimi vajaduste järgi
muuta.
Aeglane, aastaid võtnud
protsess lasi Microsoftil uue viisiga kohaneda ning nüüd ollakse arvamusel,
et välearendus loob arendajates rohkem energiat, visiooni ja vitaalsust ning see on
parem viis töö tehtud saada. On kadunud ajad, kui tarkvara saadeti laiali iga
paari aasta tagant ning nüüd ilmub see nädalate või kuude jooksul. Et teistega sammu pidada, tuli Microsoftil välearendusele üle minna.
Kommentaarid
Postita kommentaar